פרגולות אלומיניום מול פרגולות עץ

החידושים הטכנולוגיים בשנים האחרונות וכניסתן לשוק של טכניקות חיתוך וייצור מהפכניות, הביאו לכך שכיום אין כבר צורך להסתפק בפרגולה הבנויה מעץ, ואפשר להשתמש גם בפרגולה שהשלד שלה בנוי מאלומיניום. מהם ההבדלים בין שני סוגי הפרגולות ואילו מהן עדיפה?

פרגולות עץ

פרגולות מעץ יכולות להיות עשויות ממגוון רחב של עצים בשיטות חיתוך והכנה שונות ובהתאם לכך נקבע מחירן. חלק מן העצים מחזיקים מעמד זמן רב יותר מאשר עצים אחרים והעמידות שלהם לפגעי מזג האוויר או חרקים שונים היא טובה יותר. אך כל העצים ללא יוצאים מן הכלל דורשים תחזוקה שוטפת על מנת לשמור על הפרגולה.

יתרה מכך, יש מספר עצים הנחלקים למינים שונים כאשר לכל מין יתרונות וחסרונות משלו. לדוגמה, אורן אדום מערבי ואורן פורט אורפורד הם סוגי האורן המתאימים ביותר לבניית פרגולה, ולעומת זאת אורן מסוגים אחרים כמו אורן לבן צפוני הוא פחות מתאים למבנים גדולים ולכן לא נהוג לבנות ממנו פרגולות.

במילים אחרות, אם מחליטים לבנות פרגולה מעץ, צריך לעשות לא מעט שיעורי בית על מנת למצוא את העץ המתאים ביותר, וזאת עוד לפני שלב השוואת המחירים (המחיר הוא בדרך כלל למ"ר, לא כולל את ההתקנה והבניה עצמה).

מצד שני, פרגולות מעץ הן עדיין פרגולות בעלות המראה הטבעי ביותר ומשתלבות היטב בבתים ובעיקר וילות בהם רוצים לשמר את המראה הכפרי האותנטי.

פרגולות אלומיניום

פרגולות אלומיניום הן מעט יקרות יותר מפרגולות עץ, אך יש להם מספר יתרונות משמעותיים והראשון מביניהם מתבטא בעמידות הגבוהה שלהם והעובדה שאם האלומיניום איכותי, אין צורך לתחזק את הפרגולה והיא מחזיקה מעמד במשך עשרות שנים. מסיבה זו, המחיר על הנייר הוא אמנם יקר יותר, אבל בפועל ההשקעה מחזירה את עצמה תוך מספר שנים.

בנוסף לכך, בפרגולות אלומיניום אפשר לשלב מנגנון חשמלי ולפתוח אותן באופן חלקי או מלא לפי הצורך כדי לנצל באופן טוב יותר את המספר הגבוה של ימי השמש בישראל. באופן דומה, ניתן להרכיב על גבי החלק הפנימי שלהן נורות LED עם חיווט סמוי, זאת לעומת פרגולת עץ בהן נורות העץ בדרך כלל תלויות על גבי כבלי חשמל דקים.

את פרגולות האלומיניום אפשר לבנות גם בצורת קשת ולא חייבים להסתפק במבנה בעל זוויות ישרות. גם מבחר הצבעים הוא גדול יותר מאשר פרגולות עץ וניתן למצוא פרגולות אלומיניום בכל קשת הצבעים ואפילו כאלו המקנים לפרגולה מראה דמוי פרגולת עץ…

לסיום, אין תשובה חד משמעית לגבי סוג הפרגולה הטוב ביותר, והבחירה צריכה להיעשות על סמך ההעדפות האישיות של כל לקוח, כמו גם כמות הזמן והתקציב העומדים לרשותו למטרת בחירת הפרגולה ובנייתה.

יש לך שאלות?

    צרו קשר עם נציג או התקשרו 1-800-22-1640