פתרונות בנייה קלה

בשנים האחרונות ניתן לשמוע בכל מקום על תחום הבנייה הקלה ויתרונות השיטה. בבנייה קלה משתמשים ברכיבים המיוצרים במפעל, למשל פלטות מוכנות של המבנה המיוצרות כמקשה אחת ומובלות לאתר הבנייה לצורך הרכבה מודולרית. לבנייה הקלה יש יתרונות בולטים בהשוואה לשיטת הבנייה המסורתית המבוססת על בטון ולבנים, לדוגמה עלות הקמת המבנה ומהירות הבנייה.

בבנייה קלה ניתן להוזיל באופן משמעותי את עלות הקמת המבנה בהשוואה לשיטות הבנייה הקונבנציונליות מאחר וחוסכים בעלויות הנדרשות לבעלי מקצוע שונים כמו קבלן שלד, קבלן עבודות עפר, קבלן אינסטלציה וכדומה. זו בניה מודולרית מהירה החוסכת זמן וימי עבודה, ומעבר לכך חוסכים בעלויות פינוי פסולת הבנייה מאחר ורכיבי המבנה מגיעים מוכנים מהמפעל, לכן כמעט ואין צורך להשתמש בכלים הנדסיים כבדים.

תכנון גמיש ופתרונות בנייה מתקדמים

לבנייה הקלה יש יתרונות רבים, ניתן להקים מגוון רחב של מבנים תוך זמן קצר יחסית, בלי להתפשר על איכות המבנה ועיצובו. למעשה, הבנייה הקלה מאפשרת ליזמים וללקוחות לתכנן מבנה עמיד ובאיכות גבוהה, כמו כן השיטה מאפשרת גמישות מבחינת תכנון ועיצוב המבנה.

בשיטה זו יוצקים רצפה לאחר הכנת השטח, בהתאם לצורך מתכננים את הממ"ד בקומת המרתף. בשלב הבא מקימים של שלד המבנה באתר הבנייה עצמו, מיישמים את קירות המבנה המגיעים מוכנים מהמפעל, מבצעים עבודות לחיפוי הגג ומשלימים את תשתיות החשמל, האינסטלציה וכדומה. לאחר מכן משלימים את עבודות חיפוי הקירות הפנימיים והחיצוניים, מרכיבים חלונות, מבצעים עבודות צבע בהתאם לדרישה ולתכנון של הלקוח או אדריכל מטעמו, מרצפים את המבנה ומבצעים עבודות גימור, לרבות הרכבת דלתות, כלים סניטריים וכדומה.

פתרונות הבנייה הקלה הם רבים, אפשר להקים בשיטה זו יחידות דיור במחירים משתלמים ואטרקטיביים, אולמות ספורט בעיצוב מרהיב, משרדים, מבני ציבור, מחסנים לוגיסטיים ומבנים ניידים. בין השאר, בשיטת הבנייה הקלה משתמשים בחומרי גלם קלי משקל כגון אלומיניום, לכן אפשר לתכנן גם פרגולות איכותיות ועמידות בעיצובים מקוריים וייחודיים.

כדאי לדעת כי בנייה קלה מבוססת על חומרים איכותיים ועמידים במשקל קל, עד 50 ק"ג למטר רבוע. את השלד מתכננים בדרך כלל מקורות פלדה או אלומיניום, למרות שבאמריקה משתמשים בעיקר בעץ. כמו כן, מקובל להשתמש בקירות גבס ובחומרי איטום ובידוד יעילים במיוחד.

פרגולות אלומיניום בשיטת הבנייה הקלה

עד לפני מספר שנים רוב הפרגולות שנבנו והוקמו בישראל היו מעץ אורן ומסוגי עץ נוספים. פרגולה מעץ מציעה אווירה כפרית, מקרבת את הטבע לסביבת המגורים אך מחייבת תחזוקה רבה. כיום, ניתן בשיטת הבנייה הקלה לתכנן ולבנות פרגולות אלומיניום הנחשבות לעמידות ולאיכותיות יותר, בשלל עיצובים מרהיבים. קל לתכנן את הפרגולה ואפשר לעצב אותה בהתאם לצורך.

את הפרגולה מאלומיניום אפשר לצבוע במגוון גוונים לבחירה, אפשר גם לתכנן פרגולה במראה כפרי. יש מגוון פתרונות ועיצובים, למשל פרגולה מתכווננת או קבועה, פרגולה עם שלבי אלומיניום ומנוע חשמלי לשליטה מלאה בכניסת האור ובהגנה מפני הגשם וקרני השמש ועוד.

יש לך שאלות?

    צרו קשר עם נציג או התקשרו 1-800-22-1640