עיצוב מרפסת סגורה: 4 טיפים ורעיונות לעיצוב לכל בית

מרפסת סגורה בישראל מאפשרת יותר זמן חוץ מאשר מרפסת שמש, בזכות פתרונות ההצללה שמאפשרים ישיבה נעימה גם בימים חמים שארצנו משופעת בהם.

אבל לא מספיק רק לצאת למרפסת, חשוב שזו תהיה פינה נעימה, מעוצבת ומזמינה, כזו שתהפוך לאופציית אירוח, התרווחות או סתם המקום המועדף בבית לשתות בו את הקפה של אחר הצהריים.

 

קצת יצירתיות ורעיונות קלים לביצוע יעזרו בעיצוב המרפסת הסגורה שלכם לפינת חמד

 

1. מרוויחים עוד חדר בבית

מרפסת סגורה בעזרת פרגולות אלומיניום סנטק מאפשרת לנו ליהנות מהחלל המאוורר גם בשעות בהן השמש קופחת ואף כשיורד גשם.

כדי ליהנות מהמקום הנוסף בבית תוכלו להפוך את המרפסת לפינת חמד של ממש, מקום מרגוע, התכנסות ומבלי להרגיש להרוויח עוד מקום ישיבה בבית.

ראשית מומלץ להחליט על הקונספט. האם אתם רוצים פינה ירוקה ושופעת צמחייה שתתן לכם להגיש כאילו אתם בחצר ולא בבית, או מקום שמכיל מקומות ישיבה נעימים, שאפשר להתרווח בהם.

ניתן כמובן לשלב הין השניים, מספר עציצים גדולים עם צמחים מגוונים, רצוי מסוג שעמיד לתנאי אקלים משתנים, בשילוב עם אדניות צבעוניות בהן תוכלו לשתול מספר פרחים צבעוניים, עונתיים, או אפילו צמחי תבלין.

אם שתלתם מספר פרחים באותה אדנית, שימו לב שתנאי הגידול שלהם דומים, למשל פרחים שצומחים בחורף, אביב וכדומה ולא סוגים שונים, כדי שהפריחה תהיה אחידה ויפה.

טיפ: צמחים ירוקים הם עמידים יותר מפרחים, מספקים תפאורה עשירה ויפה למרפסת ולרוב הם קלים ונוחים לתחזוקה, מבלי שיהיה צורך להחליף אותם כל עונה.

2. עוברים לרהיטים

בכל הנוגע לריהוט המרפסת, השמיים הם הגבול. אם בעבר שיא האופנה היו כסאות פלסטיק בגוונים אחידים, ההמלצה היום היא להתחדש דווקא ברהיטי גן צבעוניים, ספסלים יפים ונדנדה מפנקת. לצידם ניתן להוסיף שולחן קפה קטן ויפה והתפאורה הופכת למושלמת.

בחנויות עיצוב הבית תוכלו למצוא מגוון רחב של רהיטים ייעודיים לשימוש בחוץ, עמידים בפני תנאי האקלים ובמגוון חומרים מעניינים, ביניהם עץ, אלומיניום, ראטן, קש ועוד.

טיפ: אל תחששו מצבע. רהיטים צבעוניים יגרמו למרפסת שלכם להיראות שמחה, חיונית ועליזה. כמו כן הקפידו שאתם בוחרים בריהוט העמיד בפני פגעי האקלים.

3. ריצוף או פרקט?

אם בא לכם שדרוג רציני ומקיף של המרפסת שלכם, תוכלו לחדש גם את הריצוף שלה. ריצוף מיוחד משדרג מיידית את המרפסת והאפקט הוא מיידי.

האפשרויות הן באמת רבות, החל ממשטח דק, דרך דשא סינטטי ועד לאריחי אבן במראה טבעי. ריצוף כזה מחזק את תחושת ה"בחות" ומייחד את המרפסת על פני שאר חדרי הבית.

טיפ: פרקט סינתטי הוא זול יותר מדק עץ, עמיד לפגעי מזג האוויר וכיום ניתן למצוא אותו בדגמים שנראים כמו עץ טבעי לכל דבר, וכמובן, גם הדשא הסינטטי שקיים היום במרקם רך ונעים כשל דשא אמיתי.

4. התוספות הקטנות: אקססוריז לפי הטעם

כדי להשלים את התפאורה תוכלו תמיד להוסיף נגיעות קטנות של אביזרים וחפצים שמרמזים על טעמכם האישי או האופי שלכם.

עציץ תלוי, אוסף צדפים בכלי שקוף יפה, סלסילה עם אבנים מיוחדות או אצטרובלים, פעמוני רוח נעימים ומגוון פריטים קטנים ומיוחדים לקישוט והשלמת האווירה, למשל גמד גינה, משפך מעניין, כד חרס, עששיות וכדומה.

עוד תוספות כמו כריות נוי לכסאות, מפת פשתן צבעונית על שולחן הקפה ונורה מעניינת שתלויה מהתקרה או מחוברת לקיר- והרי לכם מרפסת נעימה, מפנקת ומקום שפשוט כיף להיות בו.

טיפ: כבל חשמלי ארוך אחד יכול להבטיח לכם התקנה של רמקולים להשמעת מוזיקה, ואפילו מתקן חימום קטן לימות החורף.

דוגמאות ורעיונות לפריטים מיוחדים ומעניינים תוכלו למצוא באתר דן דיזיין סנטר, ובחנויות המרכז שמציעות מגוון פתרונות לעיצוב מרפסת סגורה.

עוד לא סגרתם את המרפסת שלכם? זה הזמן לקבל יעוץ, רעיונות והצעות מהמומחים של סנטק. אחרי שתחליטו על הפתרון הרצוי לכם, תוכלו להמשיך ולהרכיב את מרפסת החלומות שלכם.

יש לך שאלות?

    צרו קשר עם נציג או התקשרו 1-800-22-1640