כך תשמרו על דלת הכניסה המעוצבת שלכם

מאמר אורח

תתחדשו. התקנתם דלת כניסה לבית, השקעתם מחשבה ומשאבים בדלת כניסה מעוצבת, ואתם רוצים שהיא תישאר אתכם לאורך שנים? חשוב מאד שתדעו איך ניתן לשמור ולהגן עליה בכדי שתהנו ממנה עוד שנים רבות. אחד האמצעים הוא סוכך, ויש יותר מסוג אחד.

דלתות כניסה לבית פרטי או לדירה בעלת כניסה נפרדת בבניין, חשופות לאור השמש, למי גשמים ולתנאי מזג אוויר שונים ומגוונים. חשוב מאד להגן על דלת הכניסה על מכלול חלקיה וביניהם: הצבע, העיצוב, הפרזולים, הידיות, הציפויים ועוד.

פיגמנטציה, קילופים וקורוזיה

הגנה על הדלת עצמה תאפשר לשמור עליה מפני שינויי פיגמנטציה, איבוד צבע מקורי וקילופי צבע. שינויים אלו מתרחשים כתוצאה מחשיפה לשמש ולגשם. חשוב לדעת כי גם דלתות כניסה ממתכת, נפגעות מפגעי מזג האוויר, ומי גשמים עלולים לגרום לקורוזיה בדלת.

מה עושים?

דלת כניסה מעוצבת ואיכותית, מיוצרת בתהליך מבוקר וקפדני, שמסייע לשמור עליה מפגעי מזג האוויר ואפילו הזמן, אבל גם תהליכים אלו לא מספיקים, ויש להוסיף הגנה נוספת על מנת לשמור על הדלת לשנים רבות.

אחד הפתרונות היעילים והפשוטים ביותר, אלו שלא דורשים תחזוקה רבה מידי אלו הסוככים השונים הקיימים בשוק.

ישנם מספר סוגי הצללה וניתן להתאים אותם לכל טעם וכיס:

גגון אלומיניום קבוע

זהו פתרון הנותן מענה לאורך שנים. האלומיניום עמיד לשנים רבות, לא דורש תחזוקה כמעט והוא חומר קל שניתן להתקין לבד. אל מסגרת פרגולת האלומיניום הקבועה מחברים משטח פלסטי המוכר בשם "סנטף" והוא יוצר הצללה בקיץ והגנה מהגשם בחורף.

החיסרון שלו הוא שהוא לא מעוצב ולא בעל מראה ייחודי.

גגון ברזל

פתרון נוסף זה גגון ברזל. מה שמיוחד בו זה שהוא לרוב מסוגנן יותר מגגון האלומיניום ואפשרויות העיצוב שלו רבות ומגוונות. ניתן לבחור את הפיתוחים והעיצוב, את הצבע ואת הצורה הרצויה, בין אם חצי קשת, מעוגל או שטוח. הפתרון השני נותן מענה לחלק העיצובי האסתטי והייחודי, אבל המחיר ואולי החיסרון הוא הצורך בתחזוקה קבועה אחת לכמה חודשים, חידוש הצבע והגנה על הברזל.

גגון זכוכית

גגון הזכוכית הוא אחד הפתרונות היפים והנקיים. הוא שומר על מראה אלגנטי, מעודן ונקי של הכניסה, עמיד ומאד וחזק, מאחר ועשוי מזכוכית מחוסמת. קחו בחשבון שחסרונו ביתרונו…הוא דורש תחזוקה קבועה ואם רוצים לשמור על שקיפות, יש לנקות אותו לפחות פעם בשבוע, אבל אל דאגה, כי גם לזה יש פתרון פשוט: אפשר לבחור להשתמש בזכוכית חלבית.

מרקיזה

פתרון נוסף הוא המרקיזה. מרקיזה היא למעשה סוכך מתקפל שצורתו היא כרבע עיגול. המרקיזה עשויה בד עמיד לשמש ואטום לגשם והיא מתאימה לכל מזג אוויר.

קיימים שני סוגי מרקיזה: מרקיזה בפתיחה ידנית ומרקיזה בפתיחה חשמלית. שתיהן דומות מאד וההבדל העיקרי הוא בשיטת הפתיחה ומכאן גם במחיר.

המרקיזה הידנית נפתחת ונסגרת בפעולה ידנית פשוטה וקלה לתפעול בעזרת מוט ייעודי.

מרקיזה חשמלית

המרקיזה החשמלית נבדלת מהידנית בעיקר בצורת הפתיחה כפי שציינו, ולכן מחירה יקר יותר מזו הידנית. הפתיחה והסגירה נעשים בקלות, בלחיצת כפתור או מתג שמפעיל מנוע חשמלי, והוא זה שעושה את אותה העבודה הידנית במרקיזה הידנית.

לאחר היכרות קצרה עם מגוון פתרונות ההצללה, מומלץ שתבחרו את זה המתאים לכם ביותר בהתאם למיקום של דלת הכניסה, לעיצוב הרצוי ולתקציב המצוי.

יש לך שאלות?

    צרו קשר עם נציג או התקשרו 1-800-22-1640