סוגים של דקים סינטטיים

מאמר אורח

ישנם סוגים רבים של דקים סינטטיים המשמשים בתעשייה, לרבות לצרכי התקנה ביתיים. הם עשויים בדרך כלל מתערובות או שילובים של עץ סינטטי, כאשר חלק מהדקים גם עשויים חומרים אחרים כמו PVC, חומרי גלם ממוחזרים, דק איפאה ועוד.

כאמור, דק סינטטי הוא סוג עץ העשוי מחומרים סינטטיים. הוא משמש בדרך כלל ברהיטים, ארונות ופריטים אחרים שבהם עמידות וחוזק חשובים יותר מהמראה. ישנם סוגים שונים של דק עץ סינטטי כמו עץ פורניר למינציה, לוחות סיבים, חומרי איפאה ועוד. במובן זה, דק עץ מהסוג הסינטטי הוא עץ המורכב משכבה דקה של פורניר המחוברת לחומרי גלם ממוחזרים או תערובות עץ. זה נעשה על ידי למינציה של שתי שכבות דקות או יותר יחד עם דבק, לעתים קרובות פוליוויניל אצטט. עצים סינטטיים בימינו משמשים לייצור רהיטים, חיפויים, דלתות וחומרי בניין אחרים.

סוגים של דקים עץ סינטטיים

ישנם סוגים רבים ושונים של דקים עץ סינטטיים שניתן להשתמש בהם למטרות שונות. חשוב להכיר את ההבדלים בין סוגי הדקים הללו, מכיוון שיש להם תכונות ושימושים שונים. להלן הסוגים הנפוצים ביותר של דקים סינטטיים: דק סינטטי אורן, דקים סינטטיים איפאה, סוגי דקים סינטטיים מסוג של טאבקו, דק ZAPAN ועוד.

במקרים רבים, אנשים מזמינים התקנת דק סינטטי אשר משולב עם עץ העשוי מפולימרים. הוא משמש גם בריהוט, דלתות ויישומי בנייה אחרים. דקים סינטטיים פולימרים אלה עשויים בדרך כלל מפוליאתילן טרפתלט (PET) ופוליאתילן נפתלאט (PEN). הם משמשים בריהוט, ריצוף וחומרי בניין, כמו גם למטרת ריצוף חצרות, פטיו, בתים ועוד.

מדוע דק עץ סינטטי יותר טוב מדק עץ טבעי?

כאמור, דק עץ סינטטי הוא סוג עץ העשוי מחומרים מעשה ידי אדם. היתרונות של דק עצים סינתטיים הם שהם זולים יותר, קלים יותר לעבודה ויכולים לשמש למגוון מטרות. דקים סינטטיים נוצרים בדרך כלל עם שכבת עץ דקה על גבי שכבת עץ דקה יותר.

הסיבה לכך היא שדקים טבעיים עשויים משכבות הליבה של גזעי עצים ובולי עץ. השימוש בחומרים מלאכותיים בבנייה תופס תאוצה בשנים האחרונות בשל תהליך הייצור היעיל שלהם והשפעתם הסביבתית המופחתת. מאידך, דקים טבעיים עבים וצפופים יותר מדקים סינטטיים, מה שהופך אותם להרבה יותר יקרים.

עוד הבדלים בין דק עץ סינטטי לבין עץ טבעי

דק עץ סינטטי הוא סוג עץ העשוי מסיבי עץ מעובדים. ההבדל העיקרי בין דק טבעי לסינטטי הוא שלטבעי יש ליבה, בעוד שלסינטטי אין. הליבה מוסיפה משקל לדק מה שמקשה על העבודה אתו מאשר מקבילו.

המטרה העיקרית של עץ סינטטי היא להפחית את משקל המוצר. כמו כן, דק עץ סינטטי הוא גם דק יותר מעץ טבעי, מה שמקל על העיבוד והחיתוך. ולבסוף, עצים סינתטיים דקים עשויים בדרך כלל מנסורת או מחומרים ממוחזרים כמו פלסטיק או אפילו עיסת נייר.

יש לך שאלות?

    צרו קשר עם נציג או התקשרו 1-800-22-1640