היתרים ואישורי בנייה לפרגולות מתכת

רבים מאיתנו מתעניינים בבניית פרגולה אשר תגן עלינו מפני השמש הקופחת בחודשי הקיץ החמים ומפני הגשם בימי החורף הקרים, אך לא כולנו מודעים לכך כי הרוב המכריע של הפרגולות דורשות היתרי בנייה מיוחדים ולפיכך גם מגדילות את תשלומי הארנונה.

יש לך שאלות?

    מהי פרגולה מבחינת החוק?

    לפי חוק התכנון והבניה, פרגולה מוגדרת כ – "מבנה בלא קירות, שתקרתו משטח הצללה מישורי ואינו משופע או נטוי, הנסמך על עמודים ובלבד שהמרווחים בין החלקים האטומים של משטח ההצללה מחולקים באופן שווה ומהווים 40% לפחות ממנו".

    חשוב להדגיש כי החוק לא מבדיל בין פרגולה שעשויה מעץ לבין פרגולות אלומיניום או פרגולות שעשויות ממתכות אחרות, דוגמת ברזל.

    מי שבונה פרגולה ללא היתר בניה ונתפס עקב צילום אוויר מרשיע של המועצה המקומית או אפילו תלונה של שכן, בדרך כלל יקבל צו הריסה, אלא אם כן יצליח להוכיח כי ביצע את השינויים הנדרשים בפרגולה. לעיתים אף ייתכן כי יוגש כנגדו כתב אישום במקרה ובו הוא מתעלם מהוראות העירייה.

    כדאי לדעת – הימנעות מחריגת בנייה

    למרות שהגשת היתר בנייה בדרך כלל מתבצעת בהליך מקוצר, לעיתים מדובר בחריגה מתוכנית בניין העיר הקובעת מראה מסוים לחזית הבניינים השונים, ואז יהיה צורך לבצע תיקון נקודתי ומסורבל מבחינה בירוקרטית שיכול לארוך יותר משנתיים ולא אחת יהיה כרוך בהטלת היטל השבחה.

    לכן, זוהי נקודה אותה חשוב לבדוק מראש באמצעות מהנדס או אדריכל אשר יוכל לפנות אל הרשות המקומית עם החומרים הרלוונטיים.

    טרם הפגישה בעירייה מומלץ לקחת שרטוט והדמייה תלת מימד של הפרגולה שתבנה. השרטוט מספק למהנדס העיר את הפרטים והמידע הטכני באשר לבניה ומיקום וההדמיה תלת מימד מספקת המחשה כיצד תיראה הפרגולה אלומיניום לאחר המעשה.

    ההדמיה נעשית על בסיס תמונת לפני של שטח ההתקנה, כמו כן ניתן להיעזר במסמכים נוספים כגון אישורי בד, תוי תקן של הסנטק ועוד… כל אלו ניתנים ע"י צוות המשרד בבואכם לקבל מידע.

    היתרי בנייה עתידיים

    תזכיר חוק מיוני 2013 של משרד הפנים, קובע כי מי שירצה בעתיד לבנות פרגולה שגובהה עד 1.5 מטר, לא יצטרך לבקש היתר בניה מן העירייה. גם מי שירצה לסגור מרפסת או להוסיף בניה של עד 25 מ"ר יוכל להסתפק בהליך מקוצר במקום הליך ארוך יחסית של עד שלוש שנים כיום.

    חשוב לציין כי למרות האמור לעיל כל נושא היתרי הבניה נמצא באחריותו הבלעדית של הלקוח. אנו נספק את כל המידע והמסמכים הרלוונטים ונוכל לעזור בתהליך אך האחריות הינה של הלקוח בלבד.

    צרו קשר עם נציג או התקשרו 1-800-22-1640